Jaką platformę e-commerce wybrać?

Kiedy rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą poprzez Internet jednym z kluczowych decyzji jakie będziesz musiał podjąć jest wybór tzw. silnika sklepu internetowego. Tutaj dostępnych masz bardzo wiele opcji, min.:

  • WooCommerce
  • PrestaShop
  • Magento
  • osCommerce
  • OpenCart
  • Drupal Commerce

oraz wiele, wiele innych mniej popularnych.


Przyjrzymy się tym najpopularniejszym, czyli Prestashop i WooCommerce oraz dodatkowo naszej nowej usłudze jaką jest Forpsi SiteBuilder w wersji Shop.

W artykule postaramy się przedstawić podstawowe cechy każdego z silników oraz podpowiemy, które z nich będą dla Ciebie właściwym rozwiązaniem. Przy wyborze będziemy brać pod uwagę:

  • Twój cel biznesowy
  • posiadane przez Ciebie umiejętności techniczne
  • zakładany czas uruchomienia sklepu
  • środki przeznaczone na uruchomienie sklepu oraz jego dalszą obsługę

Czym są? Prestashop, WooCommerce, Forpsi Site Builder Shop

PrestaShop jest otwartym oprogramowaniem standardowo przeznaczonym do tworzenia sklepów internetowych. Posiada wiele darmowych rozszerzeń.

WooCommerce nie działa samodzielnie. Został stworzony jako dodatek (wtyczka) do systemu WordPress rozbudowujący stronę internetową o dodatkowe funkcje związane ze sklepem internetowym. Podobnie jak PrestaShop jest otwartym oprogramowaniem.

Forpsi Site Builder Shop – jest naszą nową usługą umożliwiającą w łatwy i szybki sposób (dosłownie w paru pociągnięciach myszą) stworzenie własnego sklepu internetowego. Jest wersją Site Builder Web’a rozszerzonego o opcje tworzenia sklepu internetowego. Otrzymujesz gotowe rozwiązanie powiązane z serwerem, za które pobierana jest stała opłata.

Koszty związane z obsługą PrestaShop, WooCommerce

WooCommerce czy też PrestaShop jak wspomnieliśmy powyżej są darmowymi programami, jednak by uruchomić sklep oczywiście niezbędny będzie serwer, na którym zainstalujesz oprogramowanie.

Ponadto możesz ponieść koszty dodatków podnoszących funkcjonalność oraz atrakcyjność sklepu. Mówimy tutaj przede wszystkim o kosztach związanych z szablonem lub wtyczkami. Spotkamy rzecz jasna darmowe szablony / wtyczki, często jednak nie będą one wystarczające.

Co w przypadku gdy sami nie potrafimy wdrożyć sklepu?

W takim przypadku niezbędne będzie skorzystanie z tzw. integratorów – firm, które w odpowiedni sposób dostosują szablon do wymagań, zainstalują całość na serwerze oraz doinstalują i skonfigurują niezbędne wtyczki.

Z jakimi kosztami należy się liczyć podczas wdrożenia?

Cena przygotowania średniej wielkości sklepu (bez zatowarowania) waha się pomiędzy 3 a nawet 10 tys. zł (stan na 11.2022) – w zależności od ilości modułów jakie mają być skonfigurowane. Skąd takie koszty? Często wdrożenie wymaga ingerencji w kod szablonu lub wtyczki (np.: konfiguracja bramek płatniczych, porównywarek cen itp.)

Przeważnie wyższe koszty wdrożenia projektu poniesiesz w przypadku PrestaShop aniżeli w WooCommerce. Dlaczego tak się dzieje? PrestaShop daje bardzo duże możliwości konfiguracyjne, jednak skorzystanie z nich wymaga odpowiedniej wiedzy technicznej.

Trzeba również brać pod uwagę koszty związane z niezbędnymi aktualizacjami poprawiającymi bezpieczeństwo czy też funkcjonalność sklepu.

Co z kosztami Site Builder Shop?

Każdy użytkownik może przetestować sklep przez okres 30 dni bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W tym czasie możesz zdecydować czy chcesz dalej korzystać z usługi czy też nie.

Możesz dodatkowo wybrać obsługę skrzynek mailowych w domenie.

Jeśli zdecydujesz się pozostać przy naszym rozwiązaniu płacisz stałą opłatę za korzystanie z oprogramowania i będziesz mógł korzystać ze wszystkich dostępnych w nim funkcji. W związku z prostotą wdrożenia (nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy) nie będzie potrzebny dodatkowy budżet związany z wdrożeniem sklepu czy też jego aktualizacjami.

Otrzymujesz gotowe, proste w obsłudze rozwiązanie, które możesz bardzo szybko wdrożyć.

Wsparcie

W przypadku WooCommerce czy też PrestaShop należy go szukać po stronie integratora, z którym podjęliście współpracę bądź też w społeczności danego e-sklepu. PrestaShop oferuje pomoc techniczną, jest ona jednak dodatkowo płatna. Z naszej strony możesz otrzymać pomoc w doborze właściwej usługi (webhosting, VPS, serwer dedykowany) oraz oczywiście dalsze wsparcie dotyczące hostingu, na którym postawiona została platforma e-commerce.

Dla Site Builder Shop otrzymasz wsparcie techniczne związane z obsługą sklepu, w ramach którego uzyskasz bezpłatną pomoc związaną z działaniem lub też obsługą sklepu, dzięki czemu łatwo jest określić koszty jego utrzymania.

Co wybrać?

By wybrać właściwą platformę e-commerce należy brać pod uwagę parę parametrów
W tym typ działalności i wielkość biznesu:

  • jaką ilość produktów będzie obsługiwać sklep (np. : kilkadziesiąt tysięcy)
  • jaka jest przewidywana ilość transakcji i/lub jednoczesnych dostępów do aplikacji

A także:

  • czy chcesz dopasować stronę do swoich potrzeb zarówno pod względem funkcjonalności jaki i designu
  • czy chcesz obsługiwać wiele e-sklepów oraz magazynów
  • czy planujesz sprzedaż również poza granicami kraju

Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi „ tak” , wówczas rozsądnym rozwiązaniem będzie wybór PrestaShop. Do obsługi dużej ilości produktów oraz dużego ruchu proponujemy wybór jednego z naszych serwerów VPS bądź też serwera dedykowanego.

Dla sklepów działających na mniejszą skalę, z mniejszą ilością produktów i nie wymagających dużych mocy obliczeniowych oraz nie obsługujących rynków zagranicznych, wybierz WooCommerce. Możesz go zainstalować na jednym z naszych webhostingów, WP READY, serwerze VPS czy też serwerze dedykowanym.

Site Builder Shop będzie dobrym rozwiązaniem dla:

  • prowadzących małe i średnie sklepy
  • tych, którzy chcą samodzielnie i w łatwy sposób zarządzać sklepem
  • tych, którzy szukają wsparcia w obsłudze
  • tych, którzy chcąc przetestować pomysł wdrożenia sklepu
  • sprawdzić jak będą sprzedawać się produkty
  • firm traktujących Internet jako dodatkowy kanał sprzedaży dla już istniejącego sklepu stacjonarnego

Dzięki opcji booking Site Builder Shop sprawdzi się również w firmach usługowych prowadzących kursy, salony piękności, warsztaty czy też webinaria.

Jeśli nie wiesz jakie rozwiązanie wybrać skontaktuj się z naszą Obsługą klienta. Pamiętaj, że Site Builder Shop możesz teraz testować przez okres 30 dni.